Elektronisk rapportering via Altinn

Helsedirektoratet har innført elektronisk rapportering via Altinn for å gjøre prosessen sikrere og bedre. Vi vil ikke akseptere rapportering utenom Altinn.

Kommunene skal fylle ut skjemaet i Altinn, signere og sende det inn gjennom Altinn til signering av revisor.

Som en overgangsordning skal skjema for revisorattestasjon (vedlegg 2), hvor revisorene - sammen med rådmann - underskriver på et dokument fremdeles fylles ut og oppbevares i kommunen.
For deg som skal rapportere betyr dette at:

  • du må skaffe deg MinID eller en av de andre innloggingsalternativene til Altinn (obligatorisk)
  • du må be om å få delegert rollen «Helse, sosial og velferdstjenester» i din virksomhet
    (anbefales)
  • du kan stole på at vi har mottatt søknaden eller rapporten din når du har fått en kvittering på e-post fra Altinn. Ta vare på kvitteringen hvis du har spørsmål til saksbehandlingen.

 

Vedlegg 1: Kommuner som får vertskommunetilskudd for 2019

Askøy kommune 

Balestrand kommune 

Brønnøy kommune 

Bærum kommune 

Eigersund kommune

Flora kommune

Gloppen kommune

Gran kommune

Halden kommune

Hamar kommune

Holmestrand kommune

Hå kommune

Indre fosen kommune 

Klæbu kommune 

Kvam kommune 

Kvæfjord kommune 

Meldal kommune 

Moss kommune 

Nome kommune

Nord-Aurdal kommune 

Ringerike kommune 

Ringsaker kommune 

Saltdal kommune 

Sandefjord kommune 

Skodje kommune 

Sortland kommune / suorttá souhkan 

Stange kommune 

Stjørdal kommune

Søndre land kommune 

Vestnes kommune 

Ørskog kommune 

Østre toten kommune 

Ås kommune


Fant du det du lette etter?​