Det er et mål å bedre tilgjengeligheten hos allmennlegen for listeinnbyggere som har behov for helsehjelp. Endringer i, og variasjon i bruken av ulike former for kontakt med tjenesten kan indikere endringer i tilgjengelighet. Rapporten beskriver endringer i absolutte tall og vil ikke i seg selv si noe om årsaker til endringer.
Tidligere rapporter har inneholdt tall for bruk av e-konsultasjon ved legevakt. Da taksten for e-konsultasjon ved legevakt var del av Covid-takstene og tilhørende merknader som ble generelt avviklet 1. juli 2021, vil det ikke presenteres tall for bruk av e-konsultasjon ved legevakt i denne rapporten. Se tidligere rapporter for utvikling i bruk av denne taksten.
Det knytter seg på grunn av etterslep i registrering, noe usikkerhet til komplettheten i dataene som presenteres. Anslagsvis vil rundt 95 prosent av dataene være innrapportert tre uker etter månedsskiftet. Uttak av data for denne rapporten ble gjennomført 18. november.
I tillegg til tall for 3.kvartal 2021 presenteres korrigerte tall for 2.kvartal 2021.