Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Tilrettelegging for å ta i bruk teknologi i den kommunale helse- og omsorgstjenesten

Ordningen skal legge til rette for anskaffelser, innføring og utbredelse av helseteknologi, samt understøtte endring av arbeidsprosesser og gevinstrealisering i tjenestene. I 2025 vil tilskudd gis til områdene velferdsteknologi, digital hjemmeoppfølging og journalløsninger, men også andre teknologiområder vil bli vurdert.

Det tas forbehold om Stortingets godkjenning av statsbudsjettet.

Slik blir prosessen

  • Tilskuddsordningen utlyses:
    23. oktober 2024
  • Webinar:
    06. november 2024
  • Søknadsfrist:
    15. januar 2025
  • Forventet ferdigbehandling av søknader:
    14. februar 2025
  • Rapportering for 2024:
    01. april 2025

Webinar 6. november: Informasjonsmøte om tilskuddsordningen

Informasjonsmøte om tilskudd for å ta i bruk teknologi i den kommunale helse- og omsorgstjenesten

Søke om tilskudd

Før en søknad kan sendes inn må organisasjonen og de som skal kunne representere organisasjonen registreres i Tilskuddsportalen. Les mer om roller og tilganger.

Søknadsfrist: 15. januar 2025, kl 13:00

Du får gode tips til søknadsskriving i artikkelen lag en god søknad.

Rapportere om bruken av tilskudd

Når tilskuddsåret er over og rapporteringsfristen nærmer seg, vil du få tilgang til et skjema for rapportering i tilskuddsportalen. For tilskudd som allerede er innvilget basert på en søknad innsendt via Altinn, skal du rapportere via Altinn.

Vi anbefaler at du leser veiledning til rapportering om bruken av tilskudd før du fyller inn rapporteringsskjemaet.

Regelverk

Se fullstendig regelverk (PDF) | Standardvilkår for tilskudd fra Helsedirektoratet
 

Tildelinger

Kontakt

Først publisert: 25.10.2023 Siste faglige endring: 02.12.2024 Se tidligere versjoner