Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Hjelpetiltak for personer med problematisk spilleadferd

Formålet med tilskuddsordningen er å stimulere til forebygging, kompetanseheving og behandlings- og hjelpetiltak. Tilskuddsordningen er forankret i Handlingsplan mot spilleproblemer (2022-2025). Målgruppen er personer med, eller som står i fare for å utvikle pengespill- og/eller dataspillproblemer.

Slik blir prosessen

  • Tilskuddsordningen utlyses:
    15. oktober 2024
  • Søknadsfrist:
    02. desember 2024
  • Forventet ferdigbehandling av søknader:
    15. mars 2025
  • Rapporteringsfrist for 2024:
    01. april 2025

Søke om tilskudd

Før en søknad kan sendes inn må organisasjonen og de som skal kunne representere organisasjonen registreres i Tilskuddsportalen. Les mer om roller og tilganger.

Søknadsfrist: 2. desember 2024, kl. 13.00

Du får gode tips til søknadsskriving i artikkelen lag en god søknad.

Rapportere om bruken av tilskudd

Når tilskuddsåret er over og rapporteringsfristen nærmer seg, vil du få tilgang til et skjema for rapportering i tilskuddsportalen. For tilskudd som allerede er innvilget basert på en søknad innsendt via Altinn, skal du rapportere via Altinn.

Vi anbefaler at du leser veiledning til rapportering om bruken av tilskudd før du fyller inn rapporteringsskjemaet.

Regelverk

Se fullstendig regelverk (PDF) | Standardvilkår for tilskudd fra Helsedirektoratet

Tildelinger

Kontakt

Først publisert: 01.02.2019 Siste faglige endring: 15.10.2024 Se tidligere versjoner