Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

Utprøving og innføring av digitale samhandlingsløsninger

Ordningen skal legge til rette for bedre samhandling i helse- og omsorgstjenesten gjennom raskere utbredelse av nasjonale digitale samhandlingstjenester. For 2025 er det områdene Pasientens legemiddelliste, Pasientens journaldokumenter, Pasientens prøvesvar, Deling av kritisk informasjon og Pasientens måledata som prioriteres.

Det tas forbehold om Stortingets godkjenning av statsbudsjettet

Slik blir prosessen

  • Tilskuddsordningen utlyses:
    23. oktober 2024
  • Informasjonsmøte:
    06. november 2024
  • Søknadsfrist:
    15. januar 2025
  • Forventet ferdigbehandling av søknader:
    14. februar 2025
  • Rapporteringsfrist for 2024:
    01. april 2025

Webinar 6. november: Informasjonsmøte om tilskuddsordningen

Informasjonsmøte om tilskuddsordningen utprøving og innføring av digitale samhandlingsløsninger

Søke om tilskudd

Før en søknad kan sendes inn må organisasjonen og de som skal kunne representere organisasjonen registreres i Tilskuddsportalen. Les mer om roller og tilganger.

Søknadsfrist: 15. januar, kl 13:00

Du får gode tips til søknadsskriving i artikkelen lag en god søknad.

Rapportere om bruken av tilskudd

Når tilskuddsåret er over og rapporteringsfristen nærmer seg, vil du få tilgang til et skjema for rapportering i tilskuddsportalen. For tilskudd som allerede er innvilget basert på en søknad innsendt via Altinn, skal du rapportere via Altinn.

Vi anbefaler at du leser veiledning til rapportering om bruken av tilskudd før du fyller inn rapporteringsskjemaet.

Regelverk

Se fullstendig regelverk (PDF)Standardvilkår for tilskudd fra Helsedirektoratet
 

Tildelinger

Kontakt

Først publisert: 21.12.2023 Siste faglige endring: 03.12.2024 Se tidligere versjoner