Profilveiledning
Profilveiledningen angir rett bruk av logo, typografi, farger og bilder. Profilen gjelder i alle flater og kanaler.
Last ned logoer
Logo og profilprodukter er laget i ulike formater til bruk i ulike kanaler. Dere kan selv sette logoer inn i brev og enkle oppslag. Andre produkter må redigeres av trykkerier og designere. Legg gjerne ved profilveileder når det sendes til trykk.
Profilen kan ikke brukes av kommersielle aktører uten avtale med Helsedirektoratet. Logoene kan gjerne brukes sammen med kommunelogoen, når det er hensiktsmessig.
Logo web, brev, oppslag o.l.
Logo og designelementer for trykk
- Logo EPS (zippet fil)
- Designelementer EPS og AI (zippet fil)
- Eksempel med designelement brukt på t-skjorte (PDF)
Felles logo for friskliv og mestring
Profilprodukter
Henvisning/frisklivsresept
Produkter
- Plakater (zip)
- Roll-up (pdf)
- Annonse (zip)
- Brosjyre (zip)
- Frisklivskortet - bokmål (pdf)
- Frisklivskortet - lulesamisk (PDF)
- Frisklivskortet - nordsamisk (PDF)
- Frisklivskortet - sørsamisk (PDF)
- Avtalekort (zip)
- Timeplan (word)
Presentasjon og figur
- Mal for presentasjoner (ppt)
- Figur: Oppfølgingstilbudet - bokmål (ppt)
- Figure: Structured follow-up (ppt)
- Figur: Oppfølgingstilbudet - lulesamisk (ppt)
- Figur: Oppfølgingstilbudet - nordsamisk (ppt)
- Figur: Oppfølgingstilbudet - sørsamisk (ppt)
Kommunikasjonsplan
Vi anbefaler å lage en enkel kommunikasjonsplan for frisklivssentralen som beskriver målgrupper, budskap, kommunikasjonskanaler, ansvarsfordeling og tidsfrister. Samarbeid med lokalmedia er en viktig del av kommunikasjonsarbeidet.
- Eksempel på kommunikasjonsplan for frisklivssentraler (word)
- Eksempel på årshjul for kommunikasjon (word)
- Eksempel på årshjul for kommunikasjon (ppt)
Frisklivssentralen på Facebook
Veileder i bruk av sosiale medier i helse-, omsorgs- og sosialsektoren gir informasjon om hensyn til personvern ved bruk av Facebook, Twitter, blogger og lignende. Vi oppfordrer frisklivssentralene til å bruke Facebook som kommunikasjonskanal.
Film om frisklivssentralen
Målgrupper er potensielle deltakere, helsepersonell og andre samarbeidsaktører. Filmen kan brukes i markedsføring for å gjøre frisklivssentralen kjent. Den varer i 60 sekunder.