Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Abdominalradiologi - Ferdigheter Abdominalradiologi - Teori Barneradiologi - Ferdigheter Barneradiologi - Teori Generell kompetanse og holdninger radiologi Hjerte og kar-radiologi - Ferdigheter Hjerte og kar-radiologi - Teori Mammaradiologi - Ferdigheter Modalitetslære radiologi inkludert strålehygiene og strålevern - Ferdigheter Modalitetslære radiologi inkludert strålehygiene og strålevern - Teori Mammaradiologi - Teori Muskelskjelett-radiologi - Ferdigheter Muskelskjelett-radiologi - Teori Nevroradiologi - Ferdigheter Nevroradiologi - Teori Onkologisk radiologi - Teori Onkologisk radiologi - Ferdigheter Thoraxradiologi - Ferdigheter Thoraxradiologi - Teori Traumeradiologi – Ferdigheter Traume-/akuttradiologi – Abdominal radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Barneradiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Generell traumeradiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Muskel-skjelett radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Nevroradiologi, øye- og ØNH radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Thorax/Kar radiologi – Teori Traume-/akuttradiologi – Uroradiologi – Teori Urogenital radiologi - Ferdigheter Urogenital radiologi - Teori Øre-nese-hals og øye - Ferdigheter Øre-nese-hals og øye - Teori
3b. Selvstendig kunne utføre og tolke ultralyd cerebrum av nyfødte og spedbarn med vurdering av væskerom og intracraniell blødning.
3b. Selvstendig kunne tolke CT caput av barn, herunder vurdere indikasjon og velge protokoll.
3b. Under supervisjon kunne tolke MR caput av barn, herunder vurdere indikasjon og velge protokoll.
3b. Under supervisjon kunne tolke MR columna av barn, herunder vurdere indikasjon og velge protokoll.
3a. Selvstendig kunne tolke røntgen thorax av nyfødte og under supervisjon kunne tolke røntgen thorax av premature.
3a. Selvstendig kunne tolke røntgen thorax av større barn.
3a. Selvstendig kunne utføre og tolke ultralyd thorax med fokus på væske i pleura eller pericard. Under supervisjon kunne utføre ultralyd av thymus eller lesjoner i thoraxveggen.
3b. Selvstendig kunne vurdere indikasjon for, velge protokoll og tolke CT thorax.
3b. Under supervisjon kunne vurdere indikasjon for, velge protokoll og tolke MR-thorax.
3a. Selvstendig kunne utføre og tolke ultralyd av collum hos barn.
3b. Selvstendig kunne vurdere indikasjon, velge protokoll og tolke CT hals hos barn.
3b. Under supervisjon kunne vurdere indikasjon, velge protokoll og tolke MR hals hos barn.
3b. Selvstendig kunne tolke røntgen oversikt abdomen hos barn, herunder kjenne indikasjon for undersøkelsen.
3a. Selvstendig kunne utføre og tolke ultralyd abdomen hos barn.
3b. Selvstendig kunne utføre ØVD med tanke på malrotasjon.
3b. Under supervisjon kunne utføre røntgen kolon med kontrast, spesielt ved lav neonatal obstruksjon.
3b. Selvstendig kunne vurdere indikasjon, velge protokoll og tolke CT abdomen/ bekken hos barn.
3b. Under supervisjon kunne vurdere indikasjon, velge protokoll og tolke MR abdomen/ bekken hos barn.
3b. Selvstendig kunne utføre og tolke ultralyd med spørsmål om invaginasjon.
3b. Ha kjennskap til reponering av invaginasjon.
3b. Selvstendig kunne utføre og tolke UL-urinveier hos barn.
3b. Selvstendig kunne utføre og tolke UL-scrotum hos barn.
3b. Under supervisjon kunne utføre transabdominal UL-genitalia internae hos jenter.
3a. Under supervisjon kunne utføre miksjonscystografi/ -uretragrafi.
3b. Selvstendig kunne tolke røntgen av skjelett og ledd hos barn.
3b. Selvstendig kunne skille normalanatomi fra patologi ved skjelett i vekst og gjenkjenne inflammasjonstegn ved ultralyd av ledd og bløtdeler hos barn.
3b. Under supervisjon kunne vurdere indikasjon for, velge protokoll og tolke MR av skjelett, ledd og bløtdeler hos barn.