Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Akademisk kompetanse Annen spesifikk kompetanse – Helsefremmende arbeid og sosialpsykiatri Annen spesifikk kompetanse – Juridisk arbeid Annen spesifikk kompetanse – Kommunikasjon og undervisning Annen spesifikk kompetanse – Ledelse og administrasjon Annen spesifikk kompetanse – Samarbeid Biologisk behandling av psykiske lidelser Diagnostikk Generell klinisk kompetanse innen ulike tjenesteområder Psykoterapeutisk behandling Somatisk differensialdiagnostikk Sosiale behandlingstiltak Spesifikk klinisk kompetanse
Selvstendig kunne anvende relevante strukturerte diagnostiske intervjuverktøy.
Eksempler på slike verktøy er gjeldende versjon av kulturformuleringsintervjuet, MINI, PRISM og SCID.
Selvstendig kunne anvende relevante psykometriske kartleggingsverktøy.
Eksempler på slike verktøy er gjeldende versjon av MADRS, BDI, YMRS, AUDIT, DUDIT, PANSS, CDSS, MMS og klokketesten.
Selvstendig kunne vurdere indikasjon for henvisning til og forstå klinisk betydning av MR caput, CT caput og EEG.
Ha kunnskap om nevropsykologisk utredning og kunne anvende testresultat som ledd i utredning, behandling og oppfølging.
Eksempelvis MMPI, WAIS og andre nevrokognitive tester
Ha kunnskap om psykologiske spesialundersøkelser/tester og kunne anvende resultatene i behandlingsforløp.