Spesialitetsspesifikke læringsmål
Velg tema
- Alt Akademisk kompetanse Allergologi Analyse og måleprinsipper Diagnostisk nøyaktighet Elektrolytter, blodgasser og syre-base Endokrinologi Enzymer, proteiner og vevsskademarkører Farmakologi Feilkilder Helse, miljø og sikkerhet Hematologi Hemostase og koagulasjon IKT Immunologi Implementere ny analyse i laboratoriet Kvalitetskontroll Lipider Medfødte stoffskiftesykdommer Medisinsk biokjemi i klinisk virksomhet Organisering og drift av laboratoriet Pasientnære analyser (PNA) Tumormarkører og elektroforese Vitaminer og sporelementer
Selvstendig kunne utarbeide forslag til forskningsprotokoll og søknader til relevante instanser.
Eksempler på relevante instanser er Regional Etisk Komite og Datatilsynet. Se også FKM-læringsmål i forskningsforståelse.
Beherske basale og ha kjennskap til avanserte statistiske analyser.
Selvstendig kunne forfatte tekst til laboratorie-håndbok basert på sammenfatning av vitenskapelig litteratur, eller kunne bidra som medforfatter på vitenskapelige artikler.