Ha kjennskap til suicidal atferd og selvskading hos barn og unge.
Ha kjennskap til alvorlig psykiatrisk sykdom hos barn og unge.
Ha kjennskap til psykosomatiske lidelser hos barn og unge.
Ha kjennskap til atferdsforstyrrelser, spesielt ADHD, hos barn og unge.
Ha kjennskap til spiseforstyrrelser hos barn og unge, kjenne indikasjon for akutt innleggelse i somatisk avdeling, kunne iverksette medisinsk behandling og ha kunnskap om reernæringssyndrom.
Ha kjennskap til typiske kliniske manifestasjoner ved generelle, gjennomgripende og spesifikke utviklingsforstyrrelser.
Ha kjennskap til psykiske belastningsreaksjoner, stresstilstander og posttraumatiske stressreaksjoner på forskjellige alderstrinn.
Ha kunnskap om og under supervisjon kunne oppdage forstyrrelser i foreldre-barn-forhold, tilknytningsforstyrrelser og sosiale funksjonsforstyrrelser.
Under supervisjon kunne:
identifisere forstyrrelser i det tidlige foreldre-barn-forhold og iverksette plan for undersøkelse og behandling av disse
identifisere reaktive tilknytningsforstyrrelser og sosiale funksjonsforstyrrelser hos små barn
vurdere behov for kontakt med barnevern.
Først publisert: 31.08.2020
Siste faglige endring: 31.08.2020