Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Affektive symptomer og bipolar lidelse Akutt pediatri Angstlidelser Behandling og psykososiale tiltak Depresjon Emosjonelle reaksjoner og adferdsforstyrrelser Ernæring Gastroenterologi og nefrologi Generell klinisk kompetanse Genetikk og metabolske sykdommer Gjennomgripende utviklingsforstyrrelser Grunnleggende pediatri Hyperkinetiske forstyrrelse Intoksikasjoner Helsefremmende og samfunnsmedisinsk arbeid Juridisk og faglig rammeverk Kardiologi Kommunikasjon og samhandling Ledelse Neonatalogi Nevrologi Nysyke pasienter med mistenkt psykose Psykisk utviklingshemming Psykose Rus og avhengighet Sosialpediatri Sped- og småbarnsforståelse 0-3 års alder Spesialisert undersøkelse og vurdering Spesifikk klinisk kompetanse Spesifikke utviklingsforstyrrelser Tvangslidelser Tics og Tourettes syndrom Ungdomsmedisin Utredning og behandling av pasienter innen området transkulturell psykiatri Voldsrisiko - farlighetsvurdering Vurdering av suicidfare
Selvstendig kunne sammenfatte egne og andres undersøkelser samt øvrig informasjon for drøfting i team. Beherske samarbeid i tverrfaglig team med respekt for de øvrige medlemmers faglige og personlige ressurser og begrensninger. Selvstendig kunne bidra faglig ut fra egen ekspertise og gi råd om behandling.
Dette læringsmålet må ses i sammenheng med FKM LM-04, FKM LM-19, FKM LM-23, FKM LM-71 og FKM LM-73.
Selvstendig kunne samarbeide med andre instanser:
- ha kunnskap om førstelinje, barnevern, politi og NAV, samt andre medisinske spesialiteter og tjenesteytere på ulike nivå
- selvstendig kunne være igangsetter og pådriver i tverretatlig samarbeid rundt pasienter med behov for koordinerte tjeneste
- beherske god kommunikasjon og samhandling i samarbeidsteam
- ha kunnskap om konstruktiv konfliktløsning, internt og eksternt
Dette læringsmålet må ses i sammenheng med FKM LM-04 og kan ses i sammenheng med FKM LM-23.