Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Affektive symptomer og bipolar lidelse Akutt pediatri Angstlidelser Behandling og psykososiale tiltak Depresjon Emosjonelle reaksjoner og adferdsforstyrrelser Ernæring Gastroenterologi og nefrologi Generell klinisk kompetanse Genetikk og metabolske sykdommer Gjennomgripende utviklingsforstyrrelser Grunnleggende pediatri Hyperkinetiske forstyrrelse Intoksikasjoner Helsefremmende og samfunnsmedisinsk arbeid Juridisk og faglig rammeverk Kardiologi Kommunikasjon og samhandling Ledelse Neonatalogi Nevrologi Nysyke pasienter med mistenkt psykose Psykisk utviklingshemming Psykose Rus og avhengighet Sosialpediatri Sped- og småbarnsforståelse 0-3 års alder Spesialisert undersøkelse og vurdering Spesifikk klinisk kompetanse Spesifikke utviklingsforstyrrelser Tvangslidelser Tics og Tourettes syndrom Ungdomsmedisin Utredning og behandling av pasienter innen området transkulturell psykiatri Voldsrisiko - farlighetsvurdering Vurdering av suicidfare
Ha god kunnskap om utredning, diagnostisering og behandling av gjennomgripende utviklingsforstyrrelse hos barn og unge, og i dette sikre pasientens samvalg.
Læringsmålet inkluderer vurderinger mht komorbiditet og differensialdiagnostikk samt å kunne gi psykoedukasjon til pasient, pårørende og skole.