Kliniske læringsmål
Velg tema
- Alt Affektive symptomer og bipolar lidelse Akutt pediatri Angstlidelser Behandling og psykososiale tiltak Depresjon Emosjonelle reaksjoner og adferdsforstyrrelser Ernæring Gastroenterologi og nefrologi Generell klinisk kompetanse Genetikk og metabolske sykdommer Gjennomgripende utviklingsforstyrrelser Grunnleggende pediatri Hyperkinetiske forstyrrelse Intoksikasjoner Helsefremmende og samfunnsmedisinsk arbeid Juridisk og faglig rammeverk Kardiologi Kommunikasjon og samhandling Ledelse Neonatalogi Nevrologi Nysyke pasienter med mistenkt psykose Psykisk utviklingshemming Psykose Rus og avhengighet Sosialpediatri Sped- og småbarnsforståelse 0-3 års alder Spesialisert undersøkelse og vurdering Spesifikk klinisk kompetanse Spesifikke utviklingsforstyrrelser Tvangslidelser Tics og Tourettes syndrom Ungdomsmedisin Utredning og behandling av pasienter innen området transkulturell psykiatri Voldsrisiko - farlighetsvurdering Vurdering av suicidfare
Ha kunnskap om emosjonelle reaksjoner og adferd og sammenhengen mellom disse. Ha kunnskap om adferdsanalyse og tilgjengelige ikke-medikamentelle tiltak mot gjentatt og varig mønster av sosialt uakseptabel, aggressiv eller utfordrende oppførsel. Selvstendig kunne samarbeide med og gi råd til ansatte i barnevernsinstitusjoner.
Læringsmålet kan oppnås gjennom klinisk tjeneste i barne- og ungdomspsykiatri og gjennom samarbeid med barneverntjenesten