Selvstendig kunne utrede, diagnostisere og behandle pasienter med spiseforstyrrelser, og i dette sikre pasientens samvalg.
I læringsmålet ligger å kunne vurdere, følge og behandle den somatiske og psykiske helsetilstanden ved spiseforstyrrelser, samt vurdere indikasjon for spesialbehandling.
Selvstendig kunne utrede, diagnostisere og behandle pasienter med somatoforme lidelser, og i dette sikre pasientens samvalg.
Selvstendig kunne utrede, diagnostisere og behandle pasienter med tilpasnings- og belastningsreaksjoner. Ha kunnskap om hvordan ulike typer belastninger påvirker barn og unge.
LIS skal selvstendig kunne vurdere og stabilisere barn og ungdom med akutte belastningsreaksjoner, og i dette sikre pasientens samvalg.
Ha god kunnskap om utredning, diagnostisering og behandling av pasienter med personlighetsforstyrrelser og faktorer som påvirker utvikling av disse.
Læringsmålet inkluderer kunnskap om personlighetsforstyrrelser hos ungdom i akutte kriser ved ustabil personlighetsforstyrrelse med suicidalitet og oppfølging over tid. I læringsmålet ligger også å kunne sikre pasientens samvalg.
Ha god kunnskap om og kunne bidra med barne- og ungdomspsykiatrisk kompetanse i team rundt oppfølging av kronisk utmattelse, Myalgisk Encefalopati og lignende sykdommer.
I læringsmålet ligger også å kunne sikre pasientens samvalg.
Først publisert: 31.08.2020
Siste faglige endring: 31.08.2020