Attester/skjemaer for ny og gammel spesialistutdanning - allmennmedisin
Disse attestene/skjemaene trenger du underveis i utdanningen din, og de må være ferdig utfylt når du skal søke om spesialistgodkjenning.
Ny spesialistutdanning
For dokumentasjon på tjeneste brukes:
- Attest for allmennmedisinsk tjeneste (pdf.)
- For eventuell tjeneste i annen spesialitet:
- Ved tjeneste gjennomført før konvertering fra gammel til ny spesialistutdanning brukes standardattest tilhørende den spesialiteten du har tjenestegjort i. Se oversikt over spesialiteter (siden åpnes i ny fane). Bruk én attest per arbeidssted.
- Ved tjeneste gjennomført etter konvertering fra gammel til ny spesialistutdanning brukes skjema for bekreftelse av tjeneste i ny spesialistutdanning (pdf). Bruk én attest per arbeidssted.
- Skjema for søknad om unntak fra krav til 50% stilling i åpen uselektert praksis
Bekreftelse på gjennomført 2-årig veiledningsgruppe skal også legges ved søknaden.
Gammel ordning:
- Attest for allmennmedisinsk virksomhet (pdf)
- Attest for gjennomførte legevakter (pdf)
- Attest for arbeid i KAD og sykehjem (pdf)
- Attest for praksisbesøk i allmennmedisin (pdf)
- Attest for praktiske ferdigheter i allmennmedisin (pdf)
- Attest for gjennomført institusjonstjeneste. Én attest per arbeidssted. Bruk standardattest tilhørende den spesialiteten du har tjenestegjort i. Se oversikt over spesialiteter (siden åpnes i ny fane)
- Attester for valgfrie aktiviteter (siden åpnes i ny fane)
- Bekreftelse på gjennomført 2-årig veiledningsgruppe skal også vedlegges.
Forlengelse av tilleggstakst
Vi anbefaler at du går nøye gjennom denne sjekklisten før du søker om spesialistgodkjenning. Når søknaden din er komplett og korrekt utfylt, unngår du unødvendig behandlingstid.
- Bruk alltid attestene som ligger på nettsiden til spesialiteten det søkes om. Da vil vi få den informasjonen vi behøver for å se om innholdet i tjenesten oppfyller kravene til spesialiteten.
Merk at det er ulike attester som skal benyttes alt ettersom du søker etter ny spesialistutdanning eller etter gammel ordning. - Gå gjennom tjenesteattestene og sjekk at alle punkter og felt er fylt ut og at de er signert.
- Sjekk også at prosedyrelisten, der det er et krav om det, er komplett og signert hvis du søker etter gammel ordning.
- Kontroller at alle dokumenter har kommet med (for gammel ordning også kursbevis, prosedyrelister (der det er et krav), m.m., i tillegg til tjenesteattester).
- Kontroller at alle sidene i dokumentene har kommet med i skanningen. Da unngår du for eksempel at annenhver side mangler i en attest.
Alle dokumenter skal lastes opp som pdf-filer, enten enkeltvis eller samlet i én fil.
Gjennomgang av dokumentene går raskere hvis type dokumenter sorteres. Dette er spesielt viktig hvis du søker etter gammel ordning. Da kan for eksempel alle tjenesteattester legges etter hverandre, så alle kursbevisene og så prosedyrelisten.