Helsedirektoratets årsrapport 2022
Publisert: 28. april 2023
Innhold
-
Kapittel 1 Leders beretning
-
Kapittel 2 Introduksjon til virksomheten og hovedtall
-
Kapittel 3 Årets resultater og aktiviteter
-
Kapittel 3.1 Mål 1 – Folkehelsearbeidet er kunnskapsbasert og tverrsektorielt
-
Kapittel 3.2 Mål 2 – Befolkningen har gode levevaner og god livskvalitet i trygge og helsefremmende lokalsamfunn
-
Kapittel 3.3 Mål 3 – Mindre sosial ulikhet i helse og i bruken av helse- og omsorgstjenester
-
Kapittel 3.4 Mål 4 – Pasienter og brukere mottar helse- og omsorgstjenester av god kvalitet i hele landet
-
Kapittel 3.5 Mål 5 – Pasienter, brukere og pårørende opplever sammenhengende helse- og omsorgstjenester på tvers av fagområder og forvaltningsnivå
-
Kapittel 3.6 Mål 6 – Helse- og omsorgstjenesten tar raskt i bruk virksomme og ressurseffektive verktøy og arbeidsmetoder
-
Kapittel 3.7 Mål 7 – Pasienter, brukere og pårørende medvirker og blir involvert av helsepersonell i eget forløp og i utviklingen av tjenestene
-
Kapittel 3.8 Mål 8 – Helse- og omsorgstjenesten planlegger helhetlig og langsiktig for en bærekraftig utvikling
-
Kapittel 3.9 Mål 9 – Den nasjonale helseberedskapen er robust, samordnet og effektiv ved kriser og katastrofer
-
Kapittel 3.10 Mål 10 – Helse- og omsorgstjenesten har tilstrekkelig og kompetent personell
-
Kapittel 3.11 Mål 11 – Finansieringsordningene understøtter samhandling og ønsket faglig utvikling, og bidrar til likeverdige og effektive helse- og omsorgstjenester av god kvalitet
-
Kapittel 3.12 Mål 12 – Tilgang på relevant og oppdatert styringsinformasjon og analyser bidrar til kunnskapsbaserte helsetjenester og riktigere ressursbruk
-
Kapittel 3.13 Mål 13 – Helseaktører og innbyggere får rett ytelse til rett tid
-
-
Kapittel 4 Styring og kontroll i virksomheten
-
Kapittel 5 Vurdering av framtidsutsikter
-
Kapittel 6 Årsregnskap
-
Kapittel 7 Etatstyrers vurdering av underliggende etater