Du benytter en nettleser vi ikke støtter. Se informasjon om nettlesere

1. Om faktaarket

Tema for faktaarket

Dette faktaarket omhandler hjemmekontor og annet fjernarbeid og hvordan virksomheten skal og bør implementere organisatoriske og tekniske sikkerhetstiltak ved bruk av hjemmekontor og ved annet fjernarbeid. I tillegg gis det anbefalinger til krav og vilkår som virksomheten bør stille til brukerne som arbeider utenfor virksomhetens lokaler.

Dette faktaarket er spesielt relevant for

Målgruppen for faktaarket er IKT-ansvarlige, sikkerhetsleder og IT-driftspersonell i virksomheten som er ansvarlig for å tilrettelegge for sikkerhet på hjemmekontor eller utarbeide administrative prosedyrer for brukerne av hjemmekontor.

Krav i Normen

Faktaarket gjelder følgende kapitler i Normen 6.0

Relevante lov- og forskriftsbestemmelser, standarder og andre rammeverk

Følgende lov- og forskriftsbestemmelser, standarder og andre rammeverk er spesielt relevante for faktaarket:


Normen

Faktaark til Normen er godkjent og forvaltes av styringsgruppen for Norm for informasjonssikkerhet og personvern i helse- og omsorgssektoren.

Siste faglige endring: 11. juni 2021