5:4 Den enkelte LIS har ansvar for egen læring, blant annet gjennom aktivt å bidra inn i veiledningsmøtene
LIS-ens bidrag inn i veiledningsmøtene er en avgjørende forutsetning for at veiledning skal kunne ha den hensikten som er tilsiktet (Rundskriv I-2/2019 Spesialistforskriften med kommentarer). Det forventes f. eks. at LIS møter til avtalte veiledningsmøter, aktivt ber om tilbakemeldinger og deltar i utforming av individuell utdanningsplan (Nasjonal veileder om kompetansevurdering av leger i spesialisering).
Referanser
Helsedirektoratet (2019). Nasjonal veileder. Kompetansevurdering av leger i spesialisering.
Helse- og Omsorgsdepartementet. Rundskriv I-2/2019 (Spesialistforskriften med kommentarer – redigert rundskriv 24 09 2020).
Bakgrunnsdokumenter
Forskrift om spesialistutdanning av leger og tannleger, FOR-2016-12-08-1482 (Spesialistforskriften).
Siste faglige endring: 30. juni 2021 Se tidligere versjoner
Helsedirektoratet (2020). 5:4 Den enkelte LIS har ansvar for egen læring, blant annet gjennom aktivt å bidra inn i veiledningsmøtene [nettdokument]. Oslo: Helsedirektoratet (siste faglige endring 30. juni 2021, lest 26. november 2024). Tilgjengelig fra https://www.helsedirektoratet.no/faglige-rad/veiledning-av-leger-i-spesialisering/innhold-i-veiledningen/5-4-den-enkelte-lis-har-ansvar-for-egen-laering-blant-annet-gjennom-a-aktivt-bidra-inn-i-veiledningsmotene